Home / בריאות ותזונה / בריאות-מלאות / סופגניה בחנוכה

סופגניה בחנוכה

סופגניה

סופגניה בחנוכה- לאכול או לוותר?

שומרת על תפריט תזונה מאוזן, אבל רוצה ליהנות גם מסופגניה אחת בחג החנוכה? חוששת שזה יפגע לתהליך הירידה במשקל שלך או בשמירה על הגזרה? המאמר הבא יעשה לך קצת סדר בדברים.
כתב: איתן קטן, מאמן כושר אישי ויועץ לתזונת ספורט
כשחג החנוכה מגיע, הסופגניה מגיעה ויחד איתם גם המלחמה הפנימית האם לאכול ולטעום מהדבר הקטן והמושך הזה. אין זה סוד כי סופגניה היא פצצת קלוריות טעימה, שונה, אך לא מזינה ביחס למזונות אחרים השווים לערך הקלורי שלה. אם נאמוד את הערך הקלורי של סופגניה ממוצעת, נמצא כי היא שווה ל-500 קלוריות, 500 קלוריות של תענוג רגעי אחד שלא תמיד מספק את תחושת השובע שלנו. אם ניקח את אותן 500 קלוריות וננסה להרכיב ארוחה מזינה ומשביע יותר, נוכל ליהנות משילוב של פחמימות, חלבונים ושומנים איכותיים. אילו בדיוק? לפניכן 2 ארוחות מזינות השוות, תאמינו או לא, לסופגניה אחת בלבד:
אופציה לארוחה בשרית
– 150 גרם סטייק בקר/ 200 גרם חזה עוף
– חצי כוס אורז לאחר בישול או פסטה/ 2 פרוסות לחם קל
– סלט ירקות
– חצי כף שמן זית/ כף טחינה
– תפוח בינוני/ אגס/ חצי תפוז
אופציה לארוחה צמחונית
– 2 שניצלים מן הצומח מופחתי שומן
– חצי כוס אורז או פסטה לאחר בישול/ תפוח אדמה קטן/ 2 פרוסות לחם קל
– סלט ירקות
– חצי כף שמן זית/ כף טחינה
– פרי כלשהו

סופגניה – אולי בכל זאת?

במידה ואת אדם בריא, פעלתן, ומקפידה על תפריט תזונה מאוזן, אין סיבה שלא תהני מדי שבוע מארוחת צ'יט (שחיתות) אחת בשבוע. תהי בטוחה ורגועה ש"חטא" אחד לא יפגע בתוצאות תהליך הירידה במשקל. להיפך, פינוק מדיי פעם כמו זה חשוב לנפש, לחיזוק הכוח הנפשי ולשמירה על מוטיבציה גבוהה להמשך תהליך הירידה במשקל. אין לשכוח שאנו בני אדם ושבירת שגרה מדיי פעם (ובמידה) היא דבר מומלץ גם בירידה במשקל, כמו בכל דבר בחיים. אנשים המקפידים על דיאטה ב-100% לאורך זמן בדרך כלל נשברים והשברון הזה מתבטא באכילת ארוחות שחיטות גדולות יותר לעיתים תכופות יותר.

© כל הזכויות שמורות ל-Wfitness- כושר לנשים. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם ולעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש ובכתב מצוות האתר.

 

 

About qtech

Check Also

קריאטין – מה זה?

  קריאטין – מה זה? כתב: איתן קטן, מאמן כושר אישי ויועץ לתזונת ספורט   …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *