Home / בריאות ותזונה / דיאטות / דיאטת דוקאן

דיאטת דוקאן

דיאטת דוקאן – מהי?

 

דיאטת דוקאן

דיאטת דוקאן פותחה ע"י פייר דוקאן, ד"ר לרפואה ותזונאי. מדובר על אחת הדיאטות הפופולריות בצרפת (יותר ממליון נשים דבקות בה) ובנוסף גם סלבריטאיות כמו ג'ניפר לופז וג'יזל בונדשן. עיקרון הדיאטה מורכב מ-4 שלבים, כאשר כולם מתבססים על צריכת חלבון גבוהה ומעט פחמימות. בניגוד לדיאטות חלבון אחרות, בדיאטת דוקאן מדגישים את צריכת החלבון ממקורות רזים, כמו דגים, מוצרי חלב רזים, עופות ובשר דל שומן.

השלב הראשון של דיאטת דוקאן – שלב ההתקפה

השלב הראשון בדיאטת דוקאן אורך בין 1-10 ימים, תלוי במספר הקילוגרמים שעלייך להשיל. מי שהתנסה בדיאטה סיפר שניתן לאבד בין 3-5 קילוגרמים בחמשת הימים הראשונים.
– במהלך השלב הראשון מותר לצרוך חלבון עם תיבול טבעי בלבד כמו מלח ופלפל. תבלינים המכילים פחמימות ו/או שומן כמו רוטב ויניגרט, חרדל, אלף האיים, מיונז וכדומה.
– מותר לצרוך משקאות דיאט שאין להם ערך קלורי.
– מותר לצרוך כף וחצי קמח שיבולת שועל/ קוואקר בכל יום
• אנשים שחוו את הדיאטה דיווחו כי במהלך השלב הראשון ייתכנו קשיי נשימה ויובש בפה.

השלב השני של דיאטת דוקאן – שלב השיוט

– בשלב זה של דיאטת דוקאן, צריכת חלבונים בלבד משתדרגת לצריכת חלבונים וירקות.
– סוגי הירקות המותרים לאכילה מוגבלים בשלב זה לירקות שאינם מכילים עמילן כגון חסה, תרד, סלרי, מלפפון, אספרגוס וכדומה.
– הירקות יכולים להיאכל כשהם חתוכים, מאודים או מבושלים.
• שלב זה נמשך עד שמגיעים למשקל היעד שהצבנו להעצמנו. מי שיתנסה בדיאטה עלול לחוות ירידה של יותר מקילו אחד בשבוע.

השלב השלישי של דיאטת דוקאן – שלב המיזוג

בשלב זה הגעתן לראשונה אל משקל היעד שלכן.
– אתן תמשיכו לבסס את הדיאטה שלכן על חלבונים, ירקות ובנוסף מותרת אכילת מנה אחת של פרי או 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה בכל יום.
– בכל שבוע מותרת אכילת מנת פחמימות נוספת כאשר ההמלצה היא מאורז, פסטה, לחם מחיטה מלאה.
– בנוסף לשלב זה של דיאטת דוקאן, אתן רשאיות ליהנות מ"ארוחת צ'יט" (אכילת ג'אנק פוד או מה שמחשק לכן) בכל שבוע ובהמשך מותרת פעמיים בשבוע לאחר ששהית בשלב 3 במשך זמן מה.

השלב הרביעי בדיאטת דוקאן – שלב היציבות

שלב זה של דיאטת דוקאן הינו שלב מתמשך כאורח חיים. אתן מונחות לאכול כל מה שעולה בדעתכן בעוד שאתן שומרות על הקווים המנחים של שלב המיזוג. ביום אחד בשבוע תצטרכו לאכול חלבונים בלבד.
מזונות מומלצים בדיאטת דוקאן:
בשר רזה, חזה עוף, כבד עוף, עוף הודו, דגים, מאכלי ים, יוגורט דל שומן, קוטג' דל שומן, חלב רזה, חלבון ביצה, טופו, סייטן, ירקות ירוקים, בצל, תבליני צמחים, חרדל, קטשופ ללא סוכר, שיבולת שועל, קפה, תה, מים מוגזים, מסטיקים ללא סוכר.

דוגמה לתפריט תזונה המתאים לשלב 2 בדיאטת דוקאן:

ארוחת בוקר
קופסת קוטג דל שומן/ 2 יוגורטים דלי שומן
קפה/ תה עם/ ללא תוספת ממתיק מלאכותי

ארוחת ביניים
יוגורט דל שומן/ 4 פרוסות פסטרמה דלת שומן
ארוחת צהריים
נתח דג טונה/ עוף או בשר דל שומן/ טופו/ סייטן
ירקות ירוקים
תה

ארוחת צהריים
2 כפות שיבולת שועל + כוס חלב רזה/ פנקייק שיבולת שועל (2 כפות שיבולת שועל, חלב רזה, חלבון ביצה וממתיק מלאכותי)

ארוחת ערב
נתח בשר או עוף דל שומן/ דג/ קוטג'/ טופו/ סייטן
ירקות ירוקים

רטבים- כל רוטב דיאטטי ללא קלוריות.

דיאטת דוקאן ופעילות גופנית
פעילות גופנית נחשבת למרכיב בלתי נפרד מתהליך הדיאטה. איזה סוג פעילות וכמה? בשלב הראשון של הדיאטה יש צורך בהליכה יומיומית למשך 20 דקות ולאחר מכן בשלב השני, יש צורך לבצע הליכה במשך 30 דקות.

דברי התומכים בדיאטת דוקאן
– תוצאות מהירות בשלבים הראשונים של הדיאטה יכולים להעלות את המוטיבציה להמשך.
– דיאטה שלא מצריכה ספירת קלוריות
– מתאימה גם לצמחוניים
– כוללת תכנית תזונה ומתכונים לארוחות שונות
– בשלב האחרון של דיאטת דוקאן "ארוחות השחיטות" יכולות לסייע פסיכולוגית בשיפור ההצמדות לדיאטה.

דברי המתנגדים לדיאטת דוקאן
– דיאטת קפדנית מאוד הדורשת הימנעות מאכילת מזונות מזינים ובריאים כגון פירות, דגנים, קטניות ואגוזים.
–  צריכת פחמימות דלה לא מתאימה לכל אחד וחלק מהאנשים עלולים לחוות תגבות לא נעימות כגון עייפות ושינוי במצב הרוח.
–  לא מתאימה באנשים שסבלו/ סובלים ממחלות כלייה, כולסטרול גבוה, הפרעות אכילה.
–  מעודדת צריכה של ממתיקים מלאכותיים ומשקאות דיאט מוגזים.

חוות הדעת של Wfit
זוהי איננה הדיאטה האולטימטיבית ואף לא קרובה לכך. רוב הירידה במשקל שתתרחש הינה מאיבוד נוזלים הקשור לצריכה דלה מאוד של פחמימות (גרם פחמימה סופח לגוף 3 גרם נוזלים). עם סיום הדיאטה וחזרה לשיגרה הרגילה, סביר להניח שהמשקל יחזור לקדמותו. לכן, על מנת לרדת במשקל בדרך נכונה ובריאה רצוי לדאוג לתפריט תזונה מאוזן הכולל את כל אבות המזון בהתאם לנתונים האישיים שלכם- מין, גובה, משקל, הרכב גוף, רמת פעילות יומיומית ואורח החיים האישי.

 

© כל הזכויות שמורות ל-Wfitness- כושר לנשים. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם ולעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש ובכתב מצוות האתר.

 

 

 

About qtech

Check Also

דיאטת הזון

  דיאטת הזון – Zone Diet   מהי דיאטת הזון (Zone Diet)? במה היא שונה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *