Home / אימונים / אימונים-מלאות / קרוספיט וירידה במשקל

קרוספיט וירידה במשקל

 
 

קרוספיט וירידה במשקל

אימון קרוספיט וירידה במשקל

הרבה פעמים אני נשאל על אימונים פונקציונליים, קרוספיט וירידה במשקל. אספתי עבורכם מספר שאלות נפוצות עם תשובות מספקות.

האם אימוני קרוספיט יכולים לסייע לי לרדת במשקל?

במילים פשוטות, כן. תפריט תזונה מאוזן בשילוב פעילות גופנית תמיד היוו את השילוב הדרוש לירידה במשקל במשקל ושמירה עליה לאורך זמן. אימון הקרוספיט מסייע לשמור על קצב לב גבוה ושריפת קלוריות מוגברת, במהלך האימון וגם אחריו. הקרוספיט מסייע גם להעצים ולשמור על מסת השריר, אשר שורפת קלוריות ומעוררת איבוד משקל רב יותר.

אלו גורמים מעבר לאימוני הקרוספיט עשויים לתרום להפחתה במשקל?

מנקודת מבט מתמטית טהורה, ניתן להפחית במשקל רק כאשר כמות הקלוריות שאנו שורפים גדולה מכמות הקלוריות שאנו צורכים, לאורך זמן (מאזן קלורי שלילי). גם כאשר מסיימים את אימון הקרוספיט, קצב חילוף החומרים במנוחה גבוה יותר, משום שהגוף מגיב לדרישות הגבוהות שהוצבו לו במהלך האימון וקצב ההתאוששות ארוך יותר. שילוב הפעילויות האירוביות והאנאירוביות הן אלו השומרות על קצב לב מורם, מה שהופך את תכנית אימוני הקרוספיט לאפקטיבית מאד גם עבור מי שמעוניין לרדת במשקל.

כיצד מתבצעת הירידה במשקל כאשר מבצעים אימון קרוספיט?

אימון הקרוספיט עוצב כך שהוא משלב מספר מרכיבי כושר גופני שונים ובעצם את כולם, תוך דגש על פרצים קצרים אך אינטנסיביים של סיבולת לב ריאה וסיבולת אנאירובית, כגון ריצה של 400 מטרים ומיד לאחר מכן, ביצוע מספר תרגילי כוח, כגון, סקוואט, שכיבות סמיכה או הרמת משקולות. כאשר פעילויות אלו מבוצעות ברצף, הן מפעילות את כל קבוצות השרירים בגוף ללא יוצא מן הכלל. תרגילים אלו דורשים מאמץ גבוה מקבוצות השריר הללו, מה שמוביל לקצב לב מהיר במהלך האימון, שנמשך 10-20 דקות, לפעמים פחות ולפעמים יותר, בהתאם לתוכנית, עצימות ונפח האימון.

האם הקרוספיט עלול לגרום לעלייה במשקל?

התשובה היא ברוב המקרים "לא", אלא אם כן, אנו נמצאים במצב של תת משקל, תת תזונה, או מאזן קלורי חיובי לאורך זמן (צריכה קלורית גבוהה מזו הנדרשת לגוף ביממה). אימון הקרוספיט יפחית את יחס השומן בגוף ויוסיף למסת השריר הכוללת, תוך יצירת איזון טוב יותר בין שריר ושומן. כאשר אימוני הקרוספיט מתבצעים באופן שגרתי, יש שריפת קלוריות משמעותית במהלך כל אימון. לאורך הזמן, מתאמני הקרוספיט בונים את מסת השריר אשר מגבירה גם את קצב חילוף החומרים גם במנוחה. מאחר ורקמת השריר מצריכה קלוריות לשם שמירה על התפקוד והמבנה שלה, אנו ממשיכים לשרוף קלוריות במהלך כל היום, אפילו במהלך השינה.

האם ניתן לשלב אלכוהול וקרוספיט בחיי היומיום?

איבוד אחוז השומן בצורה מצולחת (והשארת משקל גוף מאוזן לאורך זמן), דורש הגבלה של צריכת הקלוריות, ולא רק ביצוע פעילות גופנית השורפת קלוריות. משקאות אלכוהוליים מכילים קלוריות רבות (גרם אלכוהול = 7 קלוריות) ועלולים לגרום לעלייה במשקל ובשומן. מספר הקלוריות שאנו שורפים במהלך אימוני הקרוספיט אינו משנה, אם לאחר מכן אנו אוכלים או שותים דברים שאינם מועילים לבריאותנו. לכן ההמלצה שלנו היא לדבוק בתזונה נכונה ובריאה, עשירה במאכלים מזינים, הכוללת את כל אבות המזון בצורה מאוזנת וכמובן, הרבה ירקות טריים. כמו כן, אין לשכוח כי את חשיבות המים שלהן חשיבות רבה, וביניהן, הדרך בה הם מסייעים לגוף להיפטר מרעלים ולסייע בתהליך הירידה במשקל.

ובכן, האם אתה מוכן לשנות את אורח חייך מן הקצה לקצה?
אימון כושר גופני בשילוב תזונה נכונה הם הפתרון המושלם בשבילך!

 

© כל הזכויות שמורות ל-Wfitness. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם ולעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש ובכתב מצוות האתר.

 

 

 

About qtech

Check Also

אימוני כושר קבוצתיים – עד כמה זה תורם?

  ? אימוני כושר קבוצתיים: עד כמה זה תורם?     אימוני הכושר בקבוצות, החלו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *